TECNOLOGIA A LES AULES?


Han sigut nombroses les ocasions en les quals ha eixit a col·lació el debat de si és necessari o convenient que els xiquets i les xiquetes, des de ben petites, aprenguen a utilitzar recursos electrònics i se servisquen d'ells per complementar la seua adquisició de coneixements. Ja són moltes les escoles que han decidit introduir aquests materials a les seues aules, i diverses les opinions al voltant del tema.


Hi ha qui pensa que l'ús d'aparells tecnològics a classe és una bona forma de que els i les alumnes aprenguen d'una manera "més eficient", i hi ha qui creu que és important que la formació dels i les joves incloga la familiarització amb les noves tecnologies de la informació i la comunicació. D'altra banda, també existeix l'opinió de que el fet d'emprar tecnologia a les aules implica, dins de "l'avanç", una recessió pel que fa a la potenciació de les capacitats lligades a la motricitat i la imaginació, ja que, segons aquesta posició, els materials que inclouen una pantalla "ho donen tot fet", i seria necessari tornar a l'ensenyament amb llibres, manuals i recursos analògics.

Tenint en compte diversos factors i des de la reflexió, l'equip ha arribat a la conclusió de que la tecnologia a les aules SÍ és necessària avui dia, sempre i quan es gestione de manera adequada, incentivant el treball en equip i no l'aïllament, i no reste en aprenentatge. Emprada correctament i amb un control rigorós per part dels i les docents quan es tracta d'alumnes d'edat temprana, no ha d'inhibir les capacitats, sinó potenciar-les, ja que són molts els avantatges que ofereixen els recursos digitals. A més, és necessari que el jovent s'ensenye a desenvolupar-se en un context tecnològic, d'acord amb l'era en la qual es viu actualment, ja que, en el cas contrari, si no es tinguera en compte aquest factor, els xiquets i les xiquetes no disposarien d'una formació integral i completa, en tots els sentits.


Inés Sanchis Barrajón
2n A Treball Social
Universitat de València

Comentaris