LA LLENGUA DE LES PAPALLONES



La pel·lícula "La llengua de les papallones" pot relacionar-se fàcilment amb alguns dels conceptes vistos a l'assignatura d'educació social.

Es pot reflexionar sobre la idea de que l'educació mai és neutral ja que, encara que el professor no parla directament d'ideologies, sí que parla de idees com la llibertat, l'autonomia i el dret a triar. A més, influeixen també la situació sociopolítica d'Espanya en aquell moment, les circumstàncies del xiquet, etc.

Aquesta educació que el professor aplica és personalitzada i individualitzada (s'ajusta a l'aprenentatge del xiquet i no al reves), i al mateix temps, és participativa, interactiva i grupal.
Els conceptes es donen amb eixides a la natura per coneixer de primera mà allò del que es parla als llibres.


Com a reflexió, s'ha de pensar el treball dels i les educadores com a una tasca en continu canvi i adaptació; la situació sociopolítica i històrica d'una comunitat queda reflectida en les prioritats de la mateixa, i fa que l'ofici de qui ensenya haja de crèixer i arribar al replantejament de la institució mateixa de l'Escola, però els valors claus per a una bona eduació -formal- (educar per a ajudar i acompanyar en l'aprenentatge del xiquet o xiqueta) han de ser sempre la llibertat, autonomia, horitzontalitat, el diàleg i l'adaptació a cada persona.
Molts d'aquestos valors no es veuen a l'escola actualment, ja que impera l'educació bancària per damunt que la problematitzadora (segun conceptes de Freire).

El trailer el podeu trobar en l'apartat del blog "Pel·licules/ Documentals"

Alba García-Consuegra Sarmiento
2n Treball Social A
Universitat de València

Comentaris